There we gooo! - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Amber Veen - WaarBenJij.nu There we gooo! - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Amber Veen - WaarBenJij.nu

There we gooo!

Blijf op de hoogte en volg Amber

20 Augustus 2015 | Finland, Kuopio

Locatie: in het vliegtuig, tussen Nederland en Finland.

Al zittend in het vliegtuig dringt het langzaam tot me door... Finland, het gaat nu echt beginnen. Tot kerstmis ga ik studeren in Kuopio een klein stadje halverwege Finland, tussen allerlei meren. Dit betekent ook gelijktijdig, Finse winter. Met maar weinig daglicht en veel sneeuw (hopelijk). Finland een land waar ik praktisch gezien niets van af weet, behalve dat het er donker is in de winter (hallo Noorderlicht!), ze schijnbaar rendier en veel vis eten (hallo vegavoedsel!) en ze een taaltje spreken waar ik geen touw aan vast knopen.

De UEF (University of Eastern Finland), waar ik ga studeren, is volledig gespecialiseerd in gezondheid en gezondheidszorg. En daarmee ook een van de weinige universiteiten waar je management en economie ervan kan studeren. Wat ik heel graag wilde doen en de combi met buitenland vond ik al helemaal tof!

De aankomende dagen ga ik samen met Mirre en m'n moeder Tallinn en Helsinki ontdekken, daarna vertrek ik maandag naar Kuopio. Waar ik de sleutel krijg van mijn huis en nog een week de tijd heb om me voor te bereiden voor het nieuwe studiejaar.

Naast serieuze studiemomenten, staan er nog tripjes naar Lapland, St. Petersburg, Stockholm e.d. op de planning. Daarnaast ga ik gewoon heel erg genieten van deze periode. Ookal heb ik geen idee wat me te wachten staat, ik heb er heel erg veel zin in!

Ik zal proberen zo nu en dan eens hier wat op te posten, en ik hou jullie op de hoogte!

• 25 Augustus 2015 - 23:31

Mirre:

Jaaaaa, leuk!!!

• 26 Augustus 2015 - 06:47

Peggy Smeele:

Oww wat leuk dat je je ervaring op gaat schrijven. Spannend allemaal. Ik leef graag met je mee. Wens jullie samen dit weekend heel veel plezier. En ik wens je alvast een inerverende studietijd toe en een goed bureaulampje voor de donkere tijden